петак, 31. јануар 2014.

Марин Сореску: Говоримо о времену

* 29. фебруар 1936  † 08. децембар 1996

Говоримо о времену

Завршио сам све послове
и сада бих говорио о времену;
свако од нас зна да каже нешто
о времену.


Ја, кад се о томе говори,
мислим да ће падати киша
јер, видео сам велики облак
око моје главе
која непрестано кисне
те су ми мисли наквашене до коже.


Неко
би ми противречио, тврдећи да је лепо време,
да у наредна три века
небо ће стално бити ведро
и уколико се и не видимо
не би требало да буде сметњи за ватромете;
тако би ми, некако, рекао.


Други би нам говорио о увелом лишћу
које пада с оголелог дрвећа
и које нико не може да спречи
да сутра буде у нашој улици -
па ћемо изаћи на балконе
да га видимо и ми.


Можда због распламсале расправе,
противречења, и све гласнијег говора,
тек, разбежали су се преплашени цврчци.
А све то зато да мук не би био међу нама,
зато да били бисмо срећни.


Марин Сореску

Мирослав Б. Душанић

Нема коментара: